14.12.2023

Vím předem, jakou značku si vyberu. U kterého zboží to platí nejvíce? 

NÁRODNÍ DATA o spotřebním chování Čechů a Češek shromažďují mimo jiného i informace o nákupních zvyklostech. Díky tomu v NADA Research víme, kolik obyvatel je už před nákupem rozhodnuto, kterou značku si vyberou. Zároveň víme, kolik lidí se častěji rozhoduje mezi několika oblíbenými značkami, a kolik lidí přichází do obchodu či e-shopu bez představy o preferované značce. Zkombinujeme-li tato data s cílovými skupinami lidí, kteří často nakupují jednotlivé druhy zboží, ukáže se, v jakých tržní kategoriích hrají značky největší roli a v jakých nejmenší. Podívejte se! 

‎‎

U čeho nejčastěji víme značku předem?

Že vědí už před nákupem, jakou značku zboží si vyberou (v průměru za různé typy zboží), odpovědělo v poslední vlně sběru NÁRODNÍCH DAT společnosti NADA Research necelých 13 % z pěti tisíc respondentů starších 15 let. A u jakých typů zboží se tato tendence projevuje silněji? Například u kontaktních čoček, u nichž má značku vybranou předem dokonce 37 % respondentů. Následují kategorie kojenecké mléko s 35 %, dále krmivo pro psy (30 %), dětské pleny (27 %), prostředky na ruční mytí nádobí (26 %) a menstruační tampóny s podílem 25 %.

A na opačném konci spektra...

Naopak tržními kategoriemi s nejnižším podílem zákazníků, kteří jsou už před nákupem rozhodnuti pro určitou značku, jsou se 4 % čokoládové tyčinky, pralinky, zmrzliny v rodinném balení, mražené ryby, mražená zelenina, a kupodivu i oblečení.

NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research také poskytují informace o tom, které konkrétní značky jsou nejoblíbenější v jednotlivých tržních kategoriích a čím jsou charakterističtí jejich zákazníci – od sociodemografických údajů přes detaily o životním stylu až po sledovaná média.

Starší články

16.10.2024

Prodejci obuvi: česká tradice i světoví giganti

PŘEČÍST
10.10.2024

Dluhopisy jsou pro staré, mladí investují častěji do akcií či kryptoměn. Za co různí investoři nejvíce utrácejí?

PŘEČÍST
8.10.2024

Barbie nebo Panenka (z konference Brand Management)

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.