Limonády: Targa Florio se čtvrtými nejvyššími investicemi do reklamy, v nákupech na prvních pěti místech meziročně beze změny

Které značky si vedou v rámci kategorie limonád nejlépe? V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a alespoň občasném nákupu značek.
V roce 2024 nejvíce inzerovala značka Kofola, zajímavostí je i značka limonád Targa Florio na čtvrtém místě dle výše investic. Tato značka totiž také patří společnosti Kofola celkové investice do reklamy nám naznačují, že se Targa Florio bude v příštích letech snažit prosadit na silně konkurenčním trhu limonád.
Přibližně dvě třetiny z respondentů, kteří nakupují limonády, si alespoň občas koupí Coca-Colu, v těsném závěsu za ní je na druhém místě značka Kofola. Pořadí značek se meziročně nezměnilo, všechny značky ale zaznamenaly pokles.

„Pokles u všech značek v první pětce nakupovaných značek může být způsoben drobnou změnou ve spotřebním chování v segmentu limonád. Respondenti se více drží svých ‚osvědčených‘ značek, nenakupují ani občas jiné značky, a to se projevuje v žebříčku celkovým poklesem,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.