Cestovní kanceláře: TUI nejsilnějším inzerentem, jedničkou ve znalosti je Čedok

Které značky si vedou v rámci cestovních kanceláří nejlépe? V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.
Při pohledu na výdaje do reklamy v kategorii cestovních kanceláří vidíme tři dominantní inzerenty, kteří výrazně vyčnívají svými výdaji. V roce 2024 nejvíce inzerovala značka TUI, která na český trh vstoupila v létě 2023 a těmito výdaji se zjevně snaží o vybudování silnější pozice v povědomí české populace. Napovídají tomu její celkové roční investice do reklamy v ceníkových cenách ve výši přes 234 milionů Kč.
Na druhém místě se dle výše investic nachází cestovní kancelář Blue Style a na třetím pak v těsném závěsu Invia. Obě tyto značky zaznamenaly u respondentů meziročně silný nárůst ve znalosti značky a Invia se díky tomu dostala na druhé místo v žebříčku znalosti. Značka Blue Style se díky výši svých výdajů dotáhla na své nejbližší konkurenty a podařilo se jí přiblížit k 90% hranici ve znalosti značky u českých respondentů.
