10.1.2024

Většina lidí neví při vstupu do obchodu, kterou značku nakoupí. Jak jim prodat tu Vaši?

V dnešní době přesycené reklamou je stále složitějším úkolem značek přilákat zákazníky právě k té jejich. Například u kategorie vitamínů a doplňků stravy má pouhá desetina lidí před nákupem jasno, kterou značku si vybere, což vytváří na marketéry tlak, jak najít inovativní a účinné způsoby oslovování potenciálních zákazníků přímo v místě prodeje.

Atraktivní vzhled a obal jako první argument

Z NÁRODNÍCH DAT vyplývá, že přibližně 30 % populace dává přednost výrobkům s atraktivním vzhledem a obalem. Zde leží první klíčový prvek strategie – vytvoření obalu, který nejen ochrání obsah, ale také zaujme a osloví potenciálního zákazníka. Atraktivní obal přitáhne pozornost, udělá dobrý první dojem a vzbudí pozitivní emoce.

In-store reklama jako přímá cesta k srdci mladé generace

Zajímavý je vztah mezi preferencí atraktivních obalů produktů a deklarací zaznamenání in-store reklamy. Spotřebitelé, kteří upřednostňují hezký vzhled, jsou vůči ní totiž citlivější než ti, kterým na obalech nezáleží: více než 40 % z nich uvádí, že včera zaznamenali in-store reklamu. To naznačuje synergii mezi vizuálním dojmem obalu a následnou interakcí v obchodě.

Zvláště u mladší generace ve věkovém rozmezí 15–24 let hraje in-store reklama klíčovou roli. Čtvrtina této skupiny deklarovala, že zaznamenala in-store reklamu včera a další dvě pětiny v posledním týdnu. To je výrazně více než u starších věkových skupin. Právě reklama v místě prodeje se tak stává účinným a relativně levným způsobem, jak tuto cílovou skupinu zasáhnout. Například v online prostředí je totiž stále obtížnější ji oslovit, protože je přehlcená reklamními sděleními nejen na webech, ale i na sociálních sítích, kde jsou mladí obecně aktivnější než starší uživatelé.

Není překvapením, že zaznamenání in-store reklamy častěji deklarují také lidé z větších měst. Zároveň je v NÁRODNÍCH DATECH patrné mírně vyšší zaznamenání reklamy včera ze strany lidí s nejnižším vzděláním.

Tyto poznatky potvrzují i data OOH Activation study 2023, kterou zpracovaly společnosti Nielsen a ResSOLUTION Group. Ze studie vyplývá, že venkovní reklama patří k nejvíce zaznamenávanému typu inzerce hned po televizní. Zároveň je reklamou, která veřejnosti vadí nejméně. To je způsobeno zejména tím, že se OOH inzerce (jež z podstaty definice zahrnuje i reklamu v místě prodeje) vyskytuje zpravidla v místech, kterými lidé pouze procházejí nebo projíždějí. Proto je méně obtěžující než reklama na místech spojených se zábavou nebo užitkem, jako například v online prostoru.

Co z toho všeho plyne?

Celkově lze tedy konstatovat, že kombinace atraktivního obalu a efektivní in-store reklamy představuje silné komponenty pro strategii získání pozornosti a nakonec i loajality zákazníků. „Pro konkurenceschopné značky je klíčové nejen nabízet kvalitní produkty, ale také aktivně komunikovat s cílovou skupinou v prostředí, kde se rozhodování o nákupu často odehrává – v obchodě,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

Starší články

16.10.2024

Prodejci obuvi: česká tradice i světoví giganti

PŘEČÍST
10.10.2024

Dluhopisy jsou pro staré, mladí investují častěji do akcií či kryptoměn. Za co různí investoři nejvíce utrácejí?

PŘEČÍST
8.10.2024

Barbie nebo Panenka (z konference Brand Management)

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.