Tabulkové čokolády: Do reklamy nejvíce investoval Lindt, v TOP 5 dle znalosti ale tuto značku nenajdeme

Které značky si vedou v segmentu tabulkových čokolád nejlépe? V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.
V roce 2024 do reklamy nejvíce investovala značka Lindt, na druhém až čtvrtém místě se s drobnými odstupy umístily značky Milka, Orion a Figaro. Právě tyto tři značky si drží své pozice v první pětce i z pohledu znalosti mezi spotřebiteli – a to i přes pokles který zaznamenala celá kategorie, neboť znalost všech značek v TOP 5 meziročně klesla.
„Milka si drží silnou první pozici v žebříčku znalosti značky, následovaná velmi těsně Studentskou pečetí, která nejspíš těží z dlouhodobě vysoké znalosti svého tradičního českého brandu. Silnou pozici se jí daří držet i přes nižší celkové investice do reklamy v porovnání s konkurencí,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

Značka Lindt, která v roce 2024 v segmentu tabulkových čokolád investovala do reklamy nejvíce, zatím svoje investice neproměňuje ve vyšší hodnoty v oblasti znalosti: ani v prosinci 2023, ani prosinci 2024 se nevešla do první pětky žebříčku.