23.11.2023

Pravidelní návštěvníci fastfoodů četně kupují přípravky proti průjmu a zácpě

NÁRODNÍ DATA o spotřebním chování v ČR umožňují mj. odhalit, že se zákazníci určitých výrobků či služeb prolínají s nakupujícími či uživateli jiných produktů. Odpovědi 20 000 respondentů Českého národního panelu umožňují identifikovat i prolínání mezi příznivci dvou a více značek, tedy že lidé nakupující určitou značku (např. automobilu) používají výrobky (např. autokosmetiku) od konkrétní značky více a častěji než od jiné značky. Takové poznatky z databáze NADA pak umožňují správně cílit marketing a činit strategická rozhodnutí podle relevantních podkladů.

Příkladem prolínání dvou cílových skupin jsou zákazníci fastfoodů s lidmi, kteří trpí intenzivními zažívacími problémy. V letošní jarní vlně sběru údajů pro NÁRODNÍ DATA, v pořadí již páté od roku 2021, uvedla 3 % respondentů, že pravidelně užívají volně prodejné přípravky na řešení průjmovitých stavů. A stejný podíl lidí konstatoval užívání přípravků proti zácpě.

Přitom v on-line databázi NADA lze respondenty s těmito odpověďmi libovolně křížově filtrovat s jinak definovanými cílovými skupinami. Podezíraví jedinci tak mohou třeba zjistit, jaký podíl zaujímají uživatelé přípravků proti průjmu či zácpě mezi respondenty, kteří v jiné části dotazníku uvedli, že jsou pravidelnými návštěvníky fastfoodů. Ukázalo se, že mezi nimi užívá přípravky proti průjmu 14 % lidí, tedy 4,6krát vyšší podíl než v obecné populaci, a přípravky proti zácpě 10 % návštěvníků fastfoodů, tzn. 3,3krát více.

Co z těchto dat vyplývá? Nelze v nich vidět příčinnou souvislost, tedy že by stravování ve fastfoodech vedlo k zažívacím potížím nebo že by přípravky proti průjmu a zácpě vyvolávaly chutě na fastfood. Činit takové závěry ani není cílem marketingového výzkumu, nýbrž úkol pro gastroenterology a výživové poradce. Ovšem marketérům přináší pátrání po specifikách určité cílové skupiny nezbytné podklady pro rozhodování, např. o komunikační strategii. Poznáte-li detailně svoje zákazníky, můžete správně formulovat reklamní sdělení, kterým svoje zboží či služby nabízíte, také můžete podle preferencí svých zákazníků zvolit adekvátní médium pro jejich oslovení atp.

Napadá vás, jaké reklamní nosiče se hodí pro výrobce či prodejce přípravků proti průjmu a zácpě? Kde by mohly být účinně umístěné a s jakým textovým a vizuálním sdělením? Nebo máte zákazníky v úplně jiném oboru než je stravování a farmacie, a zajímají vás jejich charakteristiky, nákupní zvyklosti a oblíbená média? Odpovědi nabízejí NÁRODNÍ DATA, která detailně popisují zákazníky více než 5 000 značek ve 170 tržních kategoriích v ČR.

Starší články

26.6.2024

Datová inspirace: Pozitivní reklamní komunikace a její vliv na nákupní chování (Communication Summit)

PŘEČÍST
16.5.2024

Hračkářství dle NÁRODNÍCH DAT: Ve znalosti i nákupech aktuálně vedou Bambule, Dráčik a Alza

PŘEČÍST
9.5.2024

Hry a hračky pohledem NÁRODNÍCH DAT: Většina lidí je dnes nakupuje online

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.