11.6.2025

Potravinové řetězce: Lidl jasným lídrem

Které potravinové řetězce si vedou u spotřebitelů nejlépe?  V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a informaci o nákupu u jednotlivých značek řetězců.

Z hlediska objemu výdajů do reklamy obsadil první místo Lidl, který do reklamy investoval téměř 3,5 miliardy korun (v ceníkových cenách). Druhou a třetí příčku zaujímají řetězce Albert a Kaufland, oba s výdaji přesahujícími dvě miliardy korun. Čtvrté a páté místo pak patří značkám BILLA a Tesco.

První trojice – Lidl, Albert a Kaufland – si zároveň udržuje silnou pozici také v rámci údajů o alespoň občasném nákupu. „Nejdominantnější značkou mezi potravinovými řetězci je Lidl. V jeho obchodech nakupují alespoň občas přibližně čtyři z pěti Čechů,“ komentuje výsledky Martin Chalupník z NADA Research.

Na čtvrtém místě v žebříčku občasných nákupů se umístil Penny Market, který oslovuje téměř 60 % respondentů – a to i přesto, že jeho výdaje na reklamu jsou v porovnání s konkurencí nižší.

Starší články

28.8.2025

Limonády: Targa Florio se čtvrtými nejvyššími investicemi do reklamy, v nákupech na prvních pěti místech meziročně beze změny

PŘEČÍST
1.8.2025

Cestovní kanceláře: TUI nejsilnějším inzerentem, jedničkou ve znalosti je Čedok

PŘEČÍST
15.7.2025

3 z 5 diváků TV Barrandov volí ANO. Aktivitě na Facebooku dominují voliči SPD

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.