11.6.2025

Potravinové řetězce: Lidl jasným lídrem

Které potravinové řetězce si vedou u spotřebitelů nejlépe?  V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a informaci o nákupu u jednotlivých značek řetězců.

Z hlediska objemu výdajů do reklamy obsadil první místo Lidl, který do reklamy investoval téměř 3,5 miliardy korun (v ceníkových cenách). Druhou a třetí příčku zaujímají řetězce Albert a Kaufland, oba s výdaji přesahujícími dvě miliardy korun. Čtvrté a páté místo pak patří značkám BILLA a Tesco.

První trojice – Lidl, Albert a Kaufland – si zároveň udržuje silnou pozici také v rámci údajů o alespoň občasném nákupu. „Nejdominantnější značkou mezi potravinovými řetězci je Lidl. V jeho obchodech nakupují alespoň občas přibližně čtyři z pěti Čechů,“ komentuje výsledky Martin Chalupník z NADA Research.

Na čtvrtém místě v žebříčku občasných nákupů se umístil Penny Market, který oslovuje téměř 60 % respondentů – a to i přesto, že jeho výdaje na reklamu jsou v porovnání s konkurencí nižší.

Starší články

15.7.2025

3 z 5 diváků TV Barrandov volí ANO. Aktivitě na Facebooku dominují voliči SPD

PŘEČÍST
10.7.2025

Kam na dovolenou? Téměř přesně podle politické orientace! Voliči Pirátů na sever, SPOLU na západ, opozice na východ, SOCDEM po Česku

PŘEČÍST
11.6.2025

Potravinové řetězce: Lidl jasným lídrem

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.