27.5.2025

Čisticí prostředky: Savo jako jednička a Sanytol na vzestupu

Které značky si vedou v segmentu čisticích prostředků nejlépe?  V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.

Při pohledu na výdaje do reklamy v kategorii čisticích prostředků (mimo prostředků na WC nebo mytí nádobí) můžeme dle jejich výše identifikovat tři skupiny značek. Cillit s přibližně 114 miliony na neohrožené první příčce, dále trojici značek kolem úrovně padesáti milionů ročních hrubých investic (Sanytol, Savo a Cif) a následně všechny ostatní značky s výrazně nižšími výdaji. Na páté místo se s řádově nižší částkou za rok 2024 dostala Tatrachema (ve svém portfoliu má produktové značky Diava, Fixinela atd.).

V žebříčku znalosti kraluje jak v roce 2023, tak v roce 2024 značka Savo se znalostí kolem 90 %, následovaná s drobným odstupem značkou Cif. Kolem hranice 80 % se v obou letech drží značky Bref a Domestos. Vyšší výdaje za reklamu přetavila značka Sanytol v nárůst znalosti a na konci roku 2024 se dostala do první pětky, kde vystřídala značku Pronto, která v roce 2024 investovala do reklamy výrazně méně.

„Velmi silnou pozici si v rámci kategorie čisticích prostředků drží Savo, značka s českým původem a tradicí. V příštích letech se dá očekávat další vzestup značky Sanytol, která si v ČR buduje silnou pozici i díky vysokým výdajům do reklamy. Naopak značka Cillit nedokáže jednoznačně nejvyšší výdaje přetavit v umístění v první pětce v rámci znalosti značky,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

Starší články

27.5.2025

Čisticí prostředky: Savo jako jednička a Sanytol na vzestupu

PŘEČÍST
22.5.2025

V české zlato na MS v hokeji 2025 více věří voliči opozice, naopak příznivci vládní koalice častěji tipují vítězství Kanady

PŘEČÍST
5.5.2025

Průměrný volič SPD vypije více než 400 piv ročně! Naopak voličům STAN je česká hospodská kultura cizí

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.