27.5.2025

Čisticí prostředky: Savo jako jednička a Sanytol na vzestupu

Které značky si vedou v segmentu čisticích prostředků nejlépe?  V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.

Při pohledu na výdaje do reklamy v kategorii čisticích prostředků (mimo prostředků na WC nebo mytí nádobí) můžeme dle jejich výše identifikovat tři skupiny značek. Cillit s přibližně 114 miliony na neohrožené první příčce, dále trojici značek kolem úrovně padesáti milionů ročních hrubých investic (Sanytol, Savo a Cif) a následně všechny ostatní značky s výrazně nižšími výdaji. Na páté místo se s řádově nižší částkou za rok 2024 dostala Tatrachema (ve svém portfoliu má produktové značky Diava, Fixinela atd.).

V žebříčku znalosti kraluje jak v roce 2023, tak v roce 2024 značka Savo se znalostí kolem 90 %, následovaná s drobným odstupem značkou Cif. Kolem hranice 80 % se v obou letech drží značky Bref a Domestos. Vyšší výdaje za reklamu přetavila značka Sanytol v nárůst znalosti a na konci roku 2024 se dostala do první pětky, kde vystřídala značku Pronto, která v roce 2024 investovala do reklamy výrazně méně.

„Velmi silnou pozici si v rámci kategorie čisticích prostředků drží Savo, značka s českým původem a tradicí. V příštích letech se dá očekávat další vzestup značky Sanytol, která si v ČR buduje silnou pozici i díky vysokým výdajům do reklamy. Naopak značka Cillit nedokáže jednoznačně nejvyšší výdaje přetavit v umístění v první pětce v rámci znalosti značky,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

Starší články

19.6.2025

Kam na dovolenou? Téměř přesně podle politické orientace! Voliči Pirátů na sever, SPOLU na západ, opozice na východ, SOCDEM po Česku

PŘEČÍST
11.6.2025

Potravinové řetězce: Lidl jasným lídrem

PŘEČÍST
27.5.2025

Čisticí prostředky: Savo jako jednička a Sanytol na vzestupu

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.