2.11.2023

1,5 milionu českých mužů kupuje tělové krémy a mléka, plyne ze druhého reportu NADA Extract

Nákupy v této tržní kategorii jsou přirozenou doménou žen, ovšem rovnou třetinu nakupujících tvoří muži. Z celkového objemu trhu, který zahrnuje více než 4,6 milionu obyvatel ČR starších 15 let nakupujících tělové krémy, mléka, gely a oleje minimálně jednou ročně, je přes 1,5 milionu mužů. Vypovídají o tom NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research, založená na výzkumu spotřebního chování mezi 20 000 respondenty Českého národního panelu.

Tělové krémy patří vedle krmiv pro kočky a vitamínových doplňků k prvním třem tržním kategoriím, k nimž společnost NADA Research vypracovala základní analytický report. Ten je určený k rozhodování o marketingu především v malých a středních firmách z uvedených oborů. Report NADA Extract popisuje věkovou a vzdělanostní strukturu zákazníků, jejich životní úroveň, oblíbená média, rozhodovací procesy při nakupování, odhaluje i 10 nejoblíbenějších značek a detaily o nich –⁠ jak často je lidé nakupují a v jakých charakteristikách se liší příznivci jednotlivých značek.

NÁRODNÍ DATA například ukázala, že polovina zákazníků nemá před nákupem vybranou značku tělových krémů, mlék, gelů a olejů, tzn. volí mezi nimi až v místě prodeje, ať už je to kamenný obchod nebo e-shop. Častěji než obecná populace ČR přitom upřednostňují výrobky nepoškozující životní prostředí, jsou ochotni si za ně připlatit, a dávají přednost zboží, které má atraktivní vzhled a pěkný obal. Za pozornost stojí, že tři značky, které jsou mezi zákazníky nejznámější, jsou zároveň nejkupovanější, což v jiných tržních kategoriích nebývá pravidlem.

Report Extract také vyčísluje poměry mezi různými účely použití výrobků: jaký podíl lidí kupuje hydratační nebo zvláčňující krémy či mléka a jaký podíl naopak zpevňující přípravky, kolik lidí vyhledává omlazující účinky (resp. proti stárnutí), kolik přípravky proti celulitidě, proti striím apod. Zároveň lze v reportu najít, kolik nakupujících dává přednost tělovým mlékům, kolik olejům, gelům nebo tělovému máslu.

Základní ze čtyř analytických služeb NADA se zabývá i tím, na jakých místech lidé kosmetiku a drogerii kupují (typy prodejen i konkrétní názvy). Tři vyšší úrovně služeb NADA, nazvané Extended, Experienced a Exclusive, nabízejí podrobnější segmentaci zákazníků, on-line přístup do kompletní databáze nebo i doplňkový výzkum na míru.

Průměrná útrata respondentů za drogerii a kosmetiku činí podle jejich odhadu 11 tisíc korun ročně, takže velikost českého trhu zahrnujícího tělové krémy, mléka, gely a oleje lze odhadnout na 81 miliard korun ročně. Oproti loňské vlně sběru dat NADA jde přitom o meziroční pokles.

O autorovi:

NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research detailně popisují spotřební a mediální chování a životní postoje obyvatel ČR. Jsou založena na kontinuálním marketingovém výzkumu mezi 20 tisíci respondentů Českého národního panelu, od jara 2021 proběhlo už 6 pololetních vln sběru dat. Obsahují mj. komplexní informace o vztahu zákazníků k 5 tisícům značek ve 170 kategoriích produktů a služeb. Zakladateli společnosti jsou tři ředitelé renomovaných výzkumných agentur Jan Tuček, Ondřej Veis a Tomáš Hynčica.

Kontakt:

Martin Petrášek
Relations Manager, NADA Research
Tel.: 736 607 044
E-mail: martin.petrasek@nada.cz

Starší články

31.10.2024

Pivní segment v Česku: Značky stabilně rostou ve znalosti, v reklamě „útočí“ Krušovice

PŘEČÍST
16.10.2024

Prodejci obuvi: česká tradice i světoví giganti

PŘEČÍST
10.10.2024

Dluhopisy jsou pro staré, mladí investují častěji do akcií či kryptoměn. Za co různí investoři nejvíce utrácejí?

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.