2.11.2023

1,5 milionu českých mužů kupuje tělové krémy a mléka, plyne ze druhého reportu NADA Extract

Nákupy v této tržní kategorii jsou přirozenou doménou žen, ovšem rovnou třetinu nakupujících tvoří muži. Z celkového objemu trhu, který zahrnuje více než 4,6 milionu obyvatel ČR starších 15 let nakupujících tělové krémy, mléka, gely a oleje minimálně jednou ročně, je přes 1,5 milionu mužů. Vypovídají o tom NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research, založená na výzkumu spotřebního chování mezi 20 000 respondenty Českého národního panelu.

Tělové krémy patří vedle krmiv pro kočky a vitamínových doplňků k prvním třem tržním kategoriím, k nimž společnost NADA Research vypracovala základní analytický report. Ten je určený k rozhodování o marketingu především v malých a středních firmách z uvedených oborů. Report NADA Extract popisuje věkovou a vzdělanostní strukturu zákazníků, jejich životní úroveň, oblíbená média, rozhodovací procesy při nakupování, odhaluje i 10 nejoblíbenějších značek a detaily o nich –⁠ jak často je lidé nakupují a v jakých charakteristikách se liší příznivci jednotlivých značek.

NÁRODNÍ DATA například ukázala, že polovina zákazníků nemá před nákupem vybranou značku tělových krémů, mlék, gelů a olejů, tzn. volí mezi nimi až v místě prodeje, ať už je to kamenný obchod nebo e-shop. Častěji než obecná populace ČR přitom upřednostňují výrobky nepoškozující životní prostředí, jsou ochotni si za ně připlatit, a dávají přednost zboží, které má atraktivní vzhled a pěkný obal. Za pozornost stojí, že tři značky, které jsou mezi zákazníky nejznámější, jsou zároveň nejkupovanější, což v jiných tržních kategoriích nebývá pravidlem.

Report Extract také vyčísluje poměry mezi různými účely použití výrobků: jaký podíl lidí kupuje hydratační nebo zvláčňující krémy či mléka a jaký podíl naopak zpevňující přípravky, kolik lidí vyhledává omlazující účinky (resp. proti stárnutí), kolik přípravky proti celulitidě, proti striím apod. Zároveň lze v reportu najít, kolik nakupujících dává přednost tělovým mlékům, kolik olejům, gelům nebo tělovému máslu.

Základní ze čtyř analytických služeb NADA se zabývá i tím, na jakých místech lidé kosmetiku a drogerii kupují (typy prodejen i konkrétní názvy). Tři vyšší úrovně služeb NADA, nazvané Extended, Experienced a Exclusive, nabízejí podrobnější segmentaci zákazníků, on-line přístup do kompletní databáze nebo i doplňkový výzkum na míru.

Průměrná útrata respondentů za drogerii a kosmetiku činí podle jejich odhadu 11 tisíc korun ročně, takže velikost českého trhu zahrnujícího tělové krémy, mléka, gely a oleje lze odhadnout na 81 miliard korun ročně. Oproti loňské vlně sběru dat NADA jde přitom o meziroční pokles.

O autorovi:

NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research detailně popisují spotřební a mediální chování a životní postoje obyvatel ČR. Jsou založena na kontinuálním marketingovém výzkumu mezi 20 tisíci respondentů Českého národního panelu, od jara 2021 proběhlo už 6 pololetních vln sběru dat. Obsahují mj. komplexní informace o vztahu zákazníků k 5 tisícům značek ve 170 kategoriích produktů a služeb. Zakladateli společnosti jsou tři ředitelé renomovaných výzkumných agentur Jan Tuček, Ondřej Veis a Tomáš Hynčica.

Kontakt:

Martin Petrášek
Relations Manager, NADA Research
Tel.: 736 607 044
E-mail: martin.petrasek@nada.cz

Starší články

16.10.2024

Prodejci obuvi: česká tradice i světoví giganti

PŘEČÍST
10.10.2024

Dluhopisy jsou pro staré, mladí investují častěji do akcií či kryptoměn. Za co různí investoři nejvíce utrácejí?

PŘEČÍST
8.10.2024

Barbie nebo Panenka (z konference Brand Management)

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.