1.2.2024

Čeští konzumenti piva mají rádi malé pivovary, ale stejně u nich vede Plzeň, ukazují NÁRODNÍ DATA

Přinášíme informace o tekutém chlebu a českém národním pokladu! Náš nejnovější report NADA Extract z NÁRODNÍCH DAT jsme věnovali pivu – a přinese Vám spoustu užitečných informací jak o čepovaném, tak i lahvovém a plechovkovém pivu.

Co v něm zjistíte?

Například že na čepované pivo zajde alespoň jednou měsíčně 56 % Čechů. To znamená více než 4 miliony potenciálních zákazníků! A co jsou zač? Jde převážně o muže ve věku 35–54 let, a ptáte-li se, jak na ně, tak vězte, že je stále můžete efektivně zasáhnout třeba na Facebooku. Naopak generace Z, přesněji dospělí pod 25 let točenému pivu tolik neholdují. Ale pokud Vás i tak zajímá, kde na ně cílit, doporučujeme spíše YouTube nebo Instagram.

Situace u lahvového a plechovkového piva je z hlediska frekvence nákupu také zajímavá. Alespoň jednou měsíčně ho nakupuje přibližně polovina populace. Stejně jako u točeného piva jsou nejvíce zastoupení muži ve věku 35 až 54 let.

Základní marketingové pravidlo platí i zde: Značka hraje roli!

Svou oblíbenou značku piva mají zhruba čtyři z pěti respondentů. Pouze pro necelou desetinu z nich favoritem není světlé pivo.

Podle NÁRODNÍCH DAT také platí, že vysoká znalost značky piva se projevuje v její vysoké konzumaci. U točených piv to platí alespoň pro čtyři nejsilnější – v Česku už dlouho zavedené – značky: Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Gambrinus a Radegast.

Do pětice nejkonzumovanějších čepovaných piv se navíc probojovala také piva z malých pivovarů! I malé značky se proto vyplatí nepodceňovat, protože svou nadšeneckou základnu u nás rozhodně mají.

Skokani roku

Skokanem roku 2023 ve znalosti točených piv je Ostravar, který svými prvními TV kampaněmi úspěšně podpořil značku. Naopak pokles nastal u Klášteru.

U lahvových a plechovkových piv si zase v nákupu nejvíce polepšilo Starobrno, které pravidelně nakupuje každý čtvrtý Čech.

Co naše data také potvrdila, je, že respondenti z řad konzumentů piva se vyznačují i láskou k typické české kuchyni. Nemůžeme se divit, ta jde s pivem prostě skvěle dohromady!

Máte zájem o celý report NADA Extract o pivu? Napište nám!

Starší články

26.6.2024

Datová inspirace: Pozitivní reklamní komunikace a její vliv na nákupní chování (Communication Summit)

PŘEČÍST
16.5.2024

Hračkářství dle NÁRODNÍCH DAT: Ve znalosti i nákupech aktuálně vedou Bambule, Dráčik a Alza

PŘEČÍST
9.5.2024

Hry a hračky pohledem NÁRODNÍCH DAT: Většina lidí je dnes nakupuje online

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.