1.2.2024

Čeští konzumenti piva mají rádi malé pivovary, ale stejně u nich vede Plzeň, ukazují NÁRODNÍ DATA

Přinášíme informace o tekutém chlebu a českém národním pokladu! Náš nejnovější report NADA Extract z NÁRODNÍCH DAT jsme věnovali pivu – a přinese Vám spoustu užitečných informací jak o čepovaném, tak i lahvovém a plechovkovém pivu.

Co v něm zjistíte?

Například že na čepované pivo zajde alespoň jednou měsíčně 56 % Čechů. To znamená více než 4 miliony potenciálních zákazníků! A co jsou zač? Jde převážně o muže ve věku 35–54 let, a ptáte-li se, jak na ně, tak vězte, že je stále můžete efektivně zasáhnout třeba na Facebooku. Naopak generace Z, přesněji dospělí pod 25 let točenému pivu tolik neholdují. Ale pokud Vás i tak zajímá, kde na ně cílit, doporučujeme spíše YouTube nebo Instagram.

Situace u lahvového a plechovkového piva je z hlediska frekvence nákupu také zajímavá. Alespoň jednou měsíčně ho nakupuje přibližně polovina populace. Stejně jako u točeného piva jsou nejvíce zastoupení muži ve věku 35 až 54 let.

Základní marketingové pravidlo platí i zde: Značka hraje roli!

Svou oblíbenou značku piva mají zhruba čtyři z pěti respondentů. Pouze pro necelou desetinu z nich favoritem není světlé pivo.

Podle NÁRODNÍCH DAT také platí, že vysoká znalost značky piva se projevuje v její vysoké konzumaci. U točených piv to platí alespoň pro čtyři nejsilnější – v Česku už dlouho zavedené – značky: Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Gambrinus a Radegast.

Do pětice nejkonzumovanějších čepovaných piv se navíc probojovala také piva z malých pivovarů! I malé značky se proto vyplatí nepodceňovat, protože svou nadšeneckou základnu u nás rozhodně mají.

Skokani roku

Skokanem roku 2023 ve znalosti točených piv je Ostravar, který svými prvními TV kampaněmi úspěšně podpořil značku. Naopak pokles nastal u Klášteru.

U lahvových a plechovkových piv si zase v nákupu nejvíce polepšilo Starobrno, které pravidelně nakupuje každý čtvrtý Čech.

Co naše data také potvrdila, je, že respondenti z řad konzumentů piva se vyznačují i láskou k typické české kuchyni. Nemůžeme se divit, ta jde s pivem prostě skvěle dohromady!

Máte zájem o celý report NADA Extract o pivu? Napište nám!

Starší články

16.10.2024

Prodejci obuvi: česká tradice i světoví giganti

PŘEČÍST
10.10.2024

Dluhopisy jsou pro staré, mladí investují častěji do akcií či kryptoměn. Za co různí investoři nejvíce utrácejí?

PŘEČÍST
8.10.2024

Barbie nebo Panenka (z konference Brand Management)

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.