2.11.2023

Češi utratí za vitamínové doplňky stravy v průměru 5 700 Kč za rok, uvádějí NÁRODNÍ DATA

Třetí hotový report NADA Extract se věnuje chování a postojům zákazníků kupujících vitamíny, multivitamíny a minerály. Následuje po reportech o tržní kategorii krmiva pro kočky a kategorii tělové krémy, mléka, gely a oleje. Jedná se přitom o základní analytickou službu společnosti NADA Research, vycházející z kontinuálního výzkumu spotřebního chování v ČR, založeného na 20 000 respondentech Českého národního panelu.

Že nakupuje vitamínové doplňky stravy alespoň jednou ročně, uvedlo v letošní jarní vlně sběru dat 75 % respondentů starších 15 let. Tzn. objem tohoto trhu činí více než 5,5 milionu obyvatel ČR. Převažují mezi nimi ženy, přestože mezi 10 nejznámějšími značkami vitamínových doplňků figuruje šest, které nakupují více muži. Podíl žen je přitom nejvyšší u značek určených dětem.

Téměř polovina nakupujících se řadí do střední příjmové třídy. Součástí reportu NADA Extract je i jejich věková struktura a dosažené vzdělání. Část reportu věnovaná mediálnímu chování pak popisuje, jak často zákazníci této kategorie v porovnání s obecnou populací ČR sledují různé typy médií – od sociálních sítí a obecně internetu, přes televizi (v rozdělení na živé a odložené vysílání), placené streamovací platformy (SVOD), rozhlas (odděleně rádio po internetu), podcasty, až po čím dál méně sledované noviny a časopisy.

Respondenti se vyjadřovali i k otázkám, do jaké míry dávají přednost zboží, které má atraktivní vzhled a pěkný obal, zda jsou ochotni připlatit si za kvalitu nebo kolik z nich chce nakupovat co nejlevněji s využitím slev. Nejvyšší podíl nakupujících přitom uvedl, že vitamíny, multivitamíny a minerály kupuje jednou až dvakrát ročně (32 %).

NÁRODNÍ DATA obsahují také odpovědi na otázky týkající se rozhodovacího a nákupního procesu – do jaké míry zákazníky ovlivňuje reklama nebo různé formy doporučení. Mj. se ukázalo, že se lidé při výběru vitamínů nechávají jen málo ovlivnit influencery a jinými osobnostmi, naopak čtyřikrát víc jich spoléhá na rady odborníků. Report Extract vyčísluje i to, kolik zákazníků je ochotno zaplatit víc za výrobky šetrné k životnímu prostředí a jaký je jejich přístup ke zdravému životnímu stylu. Za pozornost stojí, že každý sedmý/sedmá nakupující vitamíny důsledně kontroluje nutriční obsah každého svého jídla.

Čtenářům reportu Extract zůstávají skryta data, která jsou součástí tří vyšších úrovní služeb NADA. V reportech Extended lze navíc získat podrobnější segmentaci zákazníků, služba Experienced spočívá v on-line přístupu ke kompletní databázi NADA s údaji o všech 5 tisících sledovaných značek výrobků a služeb ve 170 tržních kategoriích, a služba Exclusive přidává ke kombinaci dvou nižších úrovní doplňkový výzkum nebo hloubkovou analýzu dat na míru.

O autorovi:

NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research detailně popisují spotřební a mediální chování a životní postoje obyvatel ČR. Jsou založena na kontinuálním marketingovém výzkumu mezi 20 tisíci respondentů Českého národního panelu, od jara 2021 proběhlo už 6 vln sběru dat. NÁRODNÍ DATA slouží jako nejlepší dostupný podklad pro strategická rozhodnutí ve firmách všech velikostí. Zakladateli společnosti jsou Jan Tuček, Ondřej Veis a Tomáš Hynčica, kteří působí v branži marketingových a sociologických výzkumů v součtu více než 70 let.

 

Kontakt:

Martin Petrášek

Relationship Manager, NADA Research

Tel.: 736 607 044
E-mail: martin.petrasek@nada.cz

Starší články

16.5.2024

Hračkářství dle NÁRODNÍCH DAT: Ve znalosti i nákupech aktuálně vedou Bambule, Dráčik a Alza

PŘEČÍST
9.5.2024

Hry a hračky pohledem NÁRODNÍCH DAT: Většina lidí je dnes nakupuje online

PŘEČÍST
19.4.2024

NÁRODNÍ DATA v novém reportu přibližují, jak si získat srdce konzumentů ciderů

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.