14.12.2023

Vím předem, jakou značku si vyberu. U kterého zboží to platí nejvíce? 

NÁRODNÍ DATA o spotřebním chování Čechů a Češek shromažďují mimo jiného i informace o nákupních zvyklostech. Díky tomu v NADA Research víme, kolik obyvatel je už před nákupem rozhodnuto, kterou značku si vyberou. Zároveň víme, kolik lidí se častěji rozhoduje mezi několika oblíbenými značkami, a kolik lidí přichází do obchodu či e-shopu bez představy o preferované značce. Zkombinujeme-li tato data s cílovými skupinami lidí, kteří často nakupují jednotlivé druhy zboží, ukáže se, v jakých tržní kategoriích hrají značky největší roli a v jakých nejmenší. Podívejte se! 

‎‎

U čeho nejčastěji víme značku předem?

Že vědí už před nákupem, jakou značku zboží si vyberou (v průměru za různé typy zboží), odpovědělo v poslední vlně sběru NÁRODNÍCH DAT společnosti NADA Research necelých 13 % z pěti tisíc respondentů starších 15 let. A u jakých typů zboží se tato tendence projevuje silněji? Například u kontaktních čoček, u nichž má značku vybranou předem dokonce 37 % respondentů. Následují kategorie kojenecké mléko s 35 %, dále krmivo pro psy (30 %), dětské pleny (27 %), prostředky na ruční mytí nádobí (26 %) a menstruační tampóny s podílem 25 %.

A na opačném konci spektra...

Naopak tržními kategoriemi s nejnižším podílem zákazníků, kteří jsou už před nákupem rozhodnuti pro určitou značku, jsou se 4 % čokoládové tyčinky, pralinky, zmrzliny v rodinném balení, mražené ryby, mražená zelenina, a kupodivu i oblečení.

NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research také poskytují informace o tom, které konkrétní značky jsou nejoblíbenější v jednotlivých tržních kategoriích a čím jsou charakterističtí jejich zákazníci – od sociodemografických údajů přes detaily o životním stylu až po sledovaná média.

Starší články

16.5.2024

Hračkářství dle NÁRODNÍCH DAT: Ve znalosti i nákupech aktuálně vedou Bambule, Dráčik a Alza

PŘEČÍST
9.5.2024

Hry a hračky pohledem NÁRODNÍCH DAT: Většina lidí je dnes nakupuje online

PŘEČÍST
19.4.2024

NÁRODNÍ DATA v novém reportu přibližují, jak si získat srdce konzumentů ciderů

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.